2025 dijital pazarlamada yapay zeka yılı olacak

Yapay zeka günlük ömürde giderek yaygınlaşırken, dijital pazarlamada da oyunun kurallarını değiştiriyor. Bilhassa içerik üretimi, müşteri hizmetleri ve data analitiği üzere alanlarda yapay zekanın büyük bir kural belirleyici rol üstlendiğini belirten dijital pazarlama ajansı ise kesimin 2024 karnesini açıklarken, gelecek yıl için öngörülerini paylaştı. Yapay zeka ve kullanıcı üretimi içeriklerin daha kritik hale geleceğini paylaştı.

Sosyal medya hesapları, markaların vitrinlerini sergiledikleri devasa bir alışveriş merkezine dönüşürken yapay zekanın günlük ömürde yaygınlaşması, dijital pazarlamada da oyunun kurallarını değiştiriyor. Bilhassa içerik üretimi, müşteri hizmetleri ve data analitiği üzere alanlarda yapay zekanın büyük bir kural belirleyici rol üstlendiği belirten Clicks’us Digital Ajans Başkanı Özgür Kebapçı Gündüz, dijital pazarlamanın 2024 karnesini açıklarken gelecek yıl için de öngörülerini paylaştı.

“Sosyal medya platformları, artık dijital alışveriş merkezi oldu”

Tüketici alışkanlıklarındaki süratli değişimlerin, markaları daha çevik ve şahsileştirilmiş tecrübeler sunmaya zorladığını aktaran Özgür Kebapçı Gündüz, bahse dair şu açıklamada bulundu: “Instagram, Facebook, TikTok ve YouTube üzere dev platformlar, artık dijital dünyanın en büyük alışveriş merkezleri haline geldi. Kullanıcılar, bir markanın toplumsal medya profilini ziyaret ettiğinde bir mağazaya adım atmış üzere hissediyor. Yapay zeka sayesinde ise bu ziyaretçileri daha âlâ tanımak, onların ilgi alanlarına uygun içerikler sunmak ve satışları artırmak mümkün hale geliyor. Bu da dijitalde artık daha özgün, süratli ve etkileşim odaklı bir irtibat modelinin benimsenmesini mecburî kılıyor.”

“2025, yapay zekanın yılı olsa da influencerların ehemmiyeti azalmayacak”

2025’te markaları, dijitalde süratle değişiklere adapte olmak durumunda kalacakları bir dinamizmin beklediğini söyleyen Clicks’us Digital Ajans Başkanı Özgür Kebapçı Gündüz, “Gelecek yıl, internet kullanıcılarının kendi tecrübelerini, görüşlerini, bilgilerini yahut yaratıcı içeriklerini dijital platformlarda paylaştığı kullanıcı üretimi içerikler (UGC) daha da yaygınlaşacak. Ayrıyeten yapay zeka takviyeli kişiselleştirmenin daha da derinleşeceğini ve tüketicilerin her temas noktasında eşsiz tecrübeler talep edeceğini düşünüyoruz. Birebir vakitte sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk temalarının dijital stratejilere entegrasyonu da ön plana çıkacak. Markalar için en büyük zorluk, süratle gelişen teknolojilere ahenk sağlarken insan dokunuşunu koruyabilmek olacak. Data kapalılığı ve etik tartışmalarının daha fazla gündemde olması, irtibat stratejilerinde dengeyi bulmayı gerektirecek” diyerek kelamlarına şunları ekledi:

“2025’te markalar için dijital pazarlamanın yıldızı, görüntü içerikler olmaya devam edecek. Bilhassa kısa, etkileyici ve interaktif görüntüler tüketiciyle etkileşim kurmanın en güçlü kanalı haline gelecek. Yapay zeka dayanaklı içerikler de daha sık kullanılacak. Fakat influencer ve oyuncular, bu teknolojileri kendi içeriklerine entegre ederek hâlâ değerli bir rol oynamaya devam edecek. Halihazırda 30’a yakın markaya hizmet veren profesyonel bir tertip olarak biz de, 2025’te rakamsal artıştan fazla, markalarımızla daha efektif işler yapmak için daha fazla mesai harcamaya odaklanacağız. Böylelikle müşterilerimiz için 360 derecelik bir bakış açısıyla pazarlama stratejileri oluşturarak sürdürülebilir muvaffakiyete giden yolda onlara rehberlik edeceğiz.”

Dijital pazarlamanın anahtarı: Daima optimizasyon

Markalara dijital pazarlama stratejisi oluşturma, toplumsal medya idaresi, reklam kampanyası idaresi, içerik üretimi üzere geniş bir hizmet yelpazesi sunduklarına dikkat çeken Clicks’us Digital Ajans Başkanı Özgür Kebapçı Gündüz, iş süreçleri hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Bize başvuran bir markayla çalışmaya başlarken öncelikle kesimini, gaye kitlesini ve mevcut dijital varlıklarını tahlil ediyoruz. Akabinde, markanın gereksinimlerine uygun ölçülebilir ve gerçekçi maksatlar belirliyoruz. Bu hedefler doğrultusunda, platform seçimi, içerik stratejisi ve bütçe planlamasıyla özelleştirilmiş bir dijital strateji oluşturuyoruz. Stratejiyi hayata geçirirken, dijital trendleri ve yenilikçi yaklaşımları kullanıyor, markanın sesini hakikat formda yansıtıyoruz. Performans datalarını de sistemli olarak takip edip stratejiyi daima optimize ediyor ve en yeterli sonuçları elde etmeye odaklanıyoruz.”

“Birçok marka 2025 için yatırım planlarını hazırladı”

“Markaların maksat kitlesine en tesirli formda ulaşabilmesi için yaratıcı ve özelleştirilmiş dijital stratejiler geliştiriyor, toplumsal medya platformlarında güçlü bir varlık oluşturuyoruz” diyen Özgür Kebapçı Gündüz, değerlendirmelerini şu formda sonlandırdı:

“Günümüzde toplumsal medya platformları, yalnızca arkadaşlarımızla irtibat kurduğumuz ya da eğlenceli içerikler tükettiğimiz alanlar olmaktan çok daha fazlasını tabir ediyor. Gerçek stratejilerle kurgulanmış içerik ve reklam kampanyaları ise kullanıcıların satın alma seyahatini birkaç saniyeye indirebiliyor. Bu da markalar için hem süratli bir dönüşüm hem de uzun vadeli bir sadakat oluşturma fırsatı barındırıyor. Geçen yıl yalnızca toplumsal medya üzerine yatırım yaptığı halde katlanarak büyüttüğümüz birçok markamız da 2025 için yatırımlarını artırma istikametinde şimdiden stratejilerini oluşturdu.”


deneme bonusu veren siteler jojobet betcio