20 yıllık turizm portalı, yeni kampanyasında “Tatilin ilk sepetiyiz” diyor!

5 kıta ve 95 ülkede 30 binin üzerinde çeşit, 1 milyonun üzerinde otel seçeneği sunan turizm portalı Tatilsepeti, teknoloji, yapay zeka ve yeni gezegenlerin hayatımıza katıldığı bu yılki kampanyasında kullanıcılarına “uzaya” çıkamasalar bile dünyanın her yerini gezebilecekleri bildirisini verdi. “Tatil, sepetinde!” söylemi etrafında ana çatılarını oluşturarak bavul-sepet imgesi ile de markalarını somutlaştıran kampanyayı devamı gelecek 3 faklı sinemada işleyen tatilin pazaryeri Tatilsepeti, geçen yılki reklam kampanyalarında da 20 yıldır tatilcilerin hayalini gerçeğe dönüştürdüklerinin altını çizmişti.
İSTANBUL — Yaz tatili periyodu yaklaşıyor, bütün yıl bu anı bekleyenlerin dikkati online rezervasyon platformlarına kayıyor. Seyahat trendlerinde “uzun kaçamakların yılı” olarak nitelendirilen 2025 için tatil rezervasyonları başlarken, seyahat şirketleri taleplerde %24’lük bir artış bekliyor. Seyahatlerin sadece kentler ortası değil, memleketler arası rotaları da kapsayacağı öngörülürken, dalda 20. yılını geride bırakan Tatilsepeti.com, seyahatseverlerin karşısına “Tatilsepeti ile tatil için uzaya bile gidilir” başlıklı kampanyasıyla çıkıyor. Devamı da çekilecek 3 seri sinema halinde yayına başlayan kampanyada, dijital platformların yanı sıra, açık hava, radyo ve televizyon eşzamanlı olarak kullanılıyor. Kampanyada, 5 kıtada 95 ülkede 30 binin üzerinde çeşit ve 1 milyonun üzerinde otel seçeneği sunduklarının altı çizilerek, Tatilsepeti’nin hayalleri gerçeğe dönüştürdüğü bildirisi veriliyor.
“Zengin envanterimizle bölümün en kapsayıcı adresiyiz ve tatilin birinci sepetiyiz”
2025 kampanya stratejisini markanın farklılıkları ve güçlü tarafları üzerine kurguladıklarını belirten Tatilsepeti Yönetim Kurulu Lideri Kaan Karayal,
“Yolcuğuluğumuz, pazaryeri kavramının şimdi olmadığı 2004’te başladı. Tatilsepeti olarak, bugün bölümümüzün en kapsayıcı adreslerinden biriyiz. Bu nedenle geçmiş kampanyalarımızdan farklı olarak 2025 stratejimizde rakiplerimizden ayrıştığımız güçlü yanlarımızı vurgulamak istedik. Pazaryeri olmamızın verdiği avantaja ve varlıklı envanterimize dikkat çektik. Her çeşit ‘tatilin sepeti’ olduğumuzu anlattık” dedi.
“Sepeti görsel imaj olarak kullandık”
Kampanyada marka isimleriyle örtüşen sepet görselini imaj olarak kullanırken, tatille ilgili akla gelen eserleri bir ortaya toplayan bir kavram olarak da sembolleştirdiklerini aktaran Tatilsepeti Pazarlama Yöneticisi Canan Demir ise şu açıklamada bulundu:
“Bu kampanyada tüm eserlerimizi, ana çatımız olan ‘Tatil, sepetinde!’ söylemi etrafında pozisyonlandırmak istedik. Bunu tüketiciye anlatabilmek için bir bavul-sepet imgesi tasarlayarak içine bütün tatilleri sığdırdık. Tatilcilerin aradığı pazaryeri olduğumuzu vurgularken, aslında kullanıcılarımızın sepetimizle istedikleri rotayı çizebileceklerini anlattık. Rakiplerimizden farklılaşan tarafımız de tam olarak bu. Tüm tatillerin, tatille ilgili akla gelen her eserin ve hasebiyle ödeme seçeneklerinin bizde olması. Bu özelliklerimizle kesimde güçlü bir pozisyona sahibiz. Markamızın ismi Tatilsepeti, fakat hem dal hem de konuklarımız bize yıllardır “sepet” unvanını uygun görüyor. Kampanya sinemalarımızdaki sepet imajıyla, daldaki tatille başlayan benzeri isimlerden ayrıştığımızı da gösteriyoruz. Şimdilik 3 sinema yayımlasak da yıl içinde yenilerini üreterek serimize devam edeceğiz.”
70 milyonu aşkın ziyaret sayısıyla Türkiye’nin önde gelen turizm portalına dönüştü
35 milyonu tekil olmak üzere, yılda toplam 70 milyonu aşkın ziyaret sayısıyla Türkiye’nin önde gelen turizm portalı pozisyonundaki Tatilsepeti’nin Pazarlama Yöneticisi Canan Demir, kampanyalarındaki bavul-sepeti tanıtan sinemada en fazla tatil ve ödeme çeşitliliğine sahip marka oldukları iletisini verdiklerini iletti. Bir öbür reklam sinemasında, erken rezervasyon kavramını işlediklerini aktararak şu sözleri kullandı:
“Bir öbür sinemamız düş sahnesi ile açılıyor. Erken rezervasyon, bölümde değerli bir yere sahip olmasına karşın, daha evvel erkenden yapılan tatil rezervasyonunun tatilcilerin hayallerini süslemeye başladığı, erkenden tatil memnunluğu getirdiği içgörüsüyle hareket eden olmadı. Tatilin kıymetli bir motivasyon kaynağı olduğunu düşünerek, bu hayali vurgulamak istedik. Bilhassa erken rezervasyon periyodunda vade farksız taksitler, kesintisiz iade ve ön ödeme fırsatlarıyla düşleri gerçeğe erkenden dönüştürmenin mümkün olduğuna dikkat çektik.”
Son sinemada astronot kıyafetleriyle bankta bekleyen çocuklu bir ailenin ekrana geldiğini söyleyen Canan Demir, “Bir anons duyuluyor, dış ses “Tatilsepeti 383 sefer sayılı Mars yolcularına” diye sesleniyor. Bugün için tahminen Mars değil lakin 5 kıtada, 95 ülkede 30 binin üzerinde cins ve 1 milyonun üzerinde otel seçeneği ile… diyerek yeniden ‘Tatil, sepetinde’ vurgusunu güçlendiriyoruz” sözlerini kullandı.