Ankara’daki üniversite, iş dünyasına toplumsal cinsiyet eşitliği için eğitim programını duyurdu

Uluslararası arenaya açılmak isteyen yerli kurumlar, finansal bilgilerin ötesine geçerek toplumsal sorumluluklarını yerine getirmek için adım atmaya hazırlanıyor. TED Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Merkezi ve Daima Eğitim Merkezi, “Çalışma Hayatında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” başlıklı eğitimi için kayıtların başladığını duyurdu. Eğitimle birlikte cinsiyet eşitliğini sağlamalarına ve böylelikle milletlerarası yatırım fonlarından faydalanmasına katkıda bulunmayı hedeflediğini açıkladı.
İSTANBUL — Global çapta cinsiyet eşitliği şuurunun yükselmesine karşın, bu ideali hayata geçirmekte yetersiz kalan iş dünyası, milletlerarası yatırım fırsatlarını kaçırıyor. Avrupa Cinsiyet Eşitliği Enstitüsü’nün dataları, AB’ye üye ülkelerin iş piyasalarının ortalama puanının yalnızca 71 olduğunu gösteriyor. 2028’de bayanların işgücüne iştirak oranını 37’den 40’a yükseltmeyi amaçlayan Türkiye’deki şirketler ise bu kritik meseleye tahlil bulmak için akademiyle iş birliği yapıyor. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Merkezi tarafından geliştirilen “Çalışma Hayatında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi” kapsamında kurumları destekleyen TED Üniversitesi (TEDÜ), şirketlerin toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamalarına ve böylelikle milletlerarası yatırım fonlarından faydalanmasına katkıda bulunmayı hedeflediğini açıkladı.
“Toplumsal Cinsiyet eşitliği kriterlerini yerine getirmek, şirketler için bir mecburilik oldu”
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Zuhal Yeşilyurt Gündüz, “Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması, bir ülkenin gelişmişliğini belirleyen en kıymetli kriterlerden biri haline geldi. Birebir durum iş dünyası için de geçerli. Avrupa Kalkınma ve İmar Bankası (EBRD), Dünya Bankası üzere kuruluşlar başta olmak üzere, küresel bankalar kredi verecekleri ya da yatırım yapacakları şirketlerden bu mevzudaki kriterleri yerine getirmesini bekliyor. Avrupa Parlamentosu üyeleri de, şirket idarelerinde cinsiyet eşitliğini sağlamak için AB ülkelerinin daha fazla adım atması gerektiğini vurguluyor. Daha kapsayıcı bir iş ortamı için ek uygulamaların hayata geçirilmesini belirtiyor. Bayanların iş dünyasındaki temsiliyetini artırmaya yönelik bu adımların, şirketlerin muvaffakiyetini da olumlu istikamette etkileyeceği öngörülüyor. Bizim de eğitimde fırsat eşitliğiyle başlayan seyahatimiz, iş dünyasında toplumsal cinsiyet eşitliğiyle devam ediyor. Her yıl binlerce yeteneği iş dünyasına kazandırırken yalnızca mezun etmekle kalmıyor, şirketlerin toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlama seyahatlerinde da yanlarında oluyoruz” diyerek eğitim programlarıyla ilgili ayrıntılı bilgileri paylaştı.
Kurumları cinsiyet eşitliğinde memleketler arası düzeye çıkarıyor
TED Üniversitesi’nin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi’nde, “Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Emeli 5: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” başlığı hedefleniyor ve küresel şirketlerin kredi sağlayıcısı EBRD ve Dünya Bankası’nın siyasetleri gözetiliyor. Böylelikle, kurumların toplumsal cinsiyet eşitliği doğrultusunda yatırım ve istihdam kapasitesini milletlerarası seviyeye taşıması teşvik ediliyor. Ayrıyeten hem kendi iç işleyişinde hem de uyguladığı siyasetlerde toplumsal cinsiyet eşitliği sorununa ne kadar kıymet verdiklerini, bu alanda yaptığı çalışmaları ve düzenlemeleri ortaya koymaları destekleniyor.
Bu kapsamda TEDÜ’nün Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi, haftada iki gün olmak üzere toplam 6 saat sürüyor. Online gerçekleştirilen programın müfredatı, toplumsal cinsiyet eşitliğine dair temel kavramların aktarılmasıyla başlıyor. İlerleyen ders saatlerinde ise işyerinde cinsiyetler ortası istikrarın nasıl sağlanabileceği ve başarılı örnekler aktarılıyor.
“Cinsiyet eşitliği, şirketlerin yatırım fırsatlarından yararlanmasını doğrudan etkiliyor”
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki gelişmelerin, şirketlerin memleketler arası finans ve yatırım fırsatlarından yararlanmasını doğrudan etkilediğini söyleyen Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Zuhal Yeşilyurt Gündüz, değerlendirmelerini şöyle sonlandırdı:
“Artık yatırımcılar yalnızca finansal datalara değil, tıpkı vakitte şirketlerin toplumsal sorumluluklarına da bakıyor. Cinsiyet eşitliği konusunda hassas olmayan şirketler, yetenekli işgücünü çekmekte zorlanıyor, inovasyon potansiyellerini kaybediyor ve milletlerarası pazarlarda rekabet avantajını yitiriyor. Bu nedenle, cinsiyet eşitliğine sırf etik bir sıkıntı değil, tıpkı vakitte stratejik bir mecburilik olarak bakmak gerekiyor. Biz de ülkemizin bedelli akademisyenleriyle birlikte gerçekleştirdiğimiz eğitimle kurumlara cinsiyet eşitliği konusunda 360 derecelik bakış açısı sunuyoruz. Şirketlerin memleketler arası düzeye evrilmesini desteklerken, daha eşitlikçi bir iş dünyası inşa ediyoruz.”