Yapay zekanın sektörel etkileri, “AI in Action: Deep Dive” etkinliğinde konuşuldu

İş ve teknoloji dünyasının önderleri, yapay zekanın sektörel tesirlerini derinlemesine tartışmak için yerli Microsoft partneri tarafından düzenlenen “AI in Action: Deep Dive” etkinliğinde bir ortaya geldi.

İSTANBUL — 13 yılı aşkın müddettir toplumu teknolojiyle geleceğe hazırlama vizyonuyla Türkiye’nin dijital dönüşüm seyahatinde bayrak taşıyan teknoloji şirketi PEAKUP, 2025’in başından bu yana dijital dönüşümü desteklemek ve vizyon birliği sağlamak emeliyle düzenlediği etkinliklere bir yenisini ekledi. 27 Mayıs’ta Microsoft Türkiye ofisinde, 150’den fazla iş ve teknoloji başkanının iştirakiyle gerçekleştirilen “AI in Action: Deep Dive” etkinliğinde, yapay zekanın sektörel tesirleri uzman konuşmacıların sunumları, teknik oturumları ve canlı demolarla derinlemesine incelendi.

Gerçek örneklere ve en güzel uygulamalara odaklanıldı

Londra, İstanbul ve Dubai ofisleriyle faaliyet gösteren yerli Microsoft partneri PEAKUP mesken sahipliğinde geçtiğimiz mart ayında Çırağan Sarayı’nda düzenlenen ve ağır ilgi gören “AI in Action: Multiverse of AI Agents” aktifliğinin devamı niteliğindeki “AI in Action: Deep Dive” buluşması, Microsoft işbirliğiyle yapay zekanın kurumsal dünyadaki kullanım senaryolarını detaylarıyla inceleme fırsatı sundu. Genel kavramların ve adaptasyonun ötesine geçen aktiflikte PEAKUP ve Microsoft uzmanları, Agentic AI periyodunda yönetişim, Copilot Studio ile tahlil geliştirme, Azure AI mimarisi ve yapay zeka güvenliği üzere kritik hususları 150’den fazla iştirakçiyle canlı tecrübeler üzerinden paylaştı.

Etkinliği pahalandıran PEAKUP CEO’su Ahmet Toprakçı, “Yapay zekanın iş dünyasındaki tesiri artık sırf otomasyonla sonlu değil. Kuruluşların stratejik karar alma biçimlerini, organizasyonel yapısını ve yatırım önceliklerini direkt dönüştürüyor. Bu dönüşümün sağlıklı ilerleyebilmesi ise sadece yüzeyde değil, altyapı seviyesinde anlaşılmasıyla mümkün. AI in Action: Deep Dive aktifliğini bu derinliği sağlamak için tasarladık” tabirlerini kullandı.

Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin de konuşmacılar arasındaydı

PEAKUP CEO’su Ahmet Toprakçı’nın “Çağın anahtarı: Yapay zeka odaklı iş stratejileri” başlıklı sunumuyla başlayan aktiflikte Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin de “Dijital vizyonun merkezinde: Agentic AI” başlıklı oturumuyla konuşmacılar ortasında yer aldı. Aktiflikte, Microsoft Güneydoğu Avrupa Kanal Yöneticisi Emre Dura’nın yanı sıra, PEAKUP’ın Yapay Zeka Çözümleri Lideri Yavuz Buruk, Yapay Zeka Mühendisi Ayberk Kılıç, İş Analitikleri Teknik Lideri Emre Arı, İş Tahlilleri Yöneticisi Murat Everekli, Kıdemli İş Uygulamaları Danışmanı Hazer Kırbaşoğlu ve Kurumsal Hizmetler Teknik Lideri Rıza Akkaya sunum yaptı. İştirakçiler, Azure AI, Copilot Studio, agent mimarisi, bilgi güvenliği ve yönetişimi üzere yapay zekanın temel yapı taşlarını, direkt uzmanlarından dinledi ve kurumsal uygulamalara nasıl entegre edildiğini deneyimledi.

Yapay zeka harcamaları 2028’e kadar 632 milyar dolara ulaşacak

IDC’nin yapay zekaya yönelik global harcamaların 2028’e kadar 632 milyar dolara çıkacağını öngördüğünü hatırlatan PEAKUP CSO’su KadirCan Toprakçı, “Etkinliğimizde gündeme aldığımız hususlar, strateji belirleyen önderler için de kritik kıymet taşıyor. Çünkü yapay zekaya dair gerçek dönüşüm, yapay zekanın nasıl çalıştığını, hangi mimari yapıların üzerine kurulduğunu, şirket stratejileriyle nasıl entegre edileceğini anlamakla başlıyor. AI in Action: Deep Dive aktifliğinin, direkt şirketin rekabet gücünü, suratını ve maliyet yapısını belirleyen hususlarda hakikat yatırım kararları alabilmek için vizyon oluşturduğuna inanıyoruz” dedi.

PEAKUP’ın Microsoft tahlillerinde uzmanlaşmış gruplarıyla 1 milyondan fazla kullanıcının ve 1.000’i aşkın müşterinin teknoloji tecrübelerinin en güçlü temas noktası olduklarına dikkat çeken PEAKUP CEO’su Ahmet Toprakçı ise şu değerlendirmeleri yaptı: “PEAKUP, teknoloji geliştiren ve uygulayan bir şirket olmanın ötesine geçerek bilgi paylaşımına alan açan ve karar vericileri bir ortaya getiren etkinlikler düzenliyor. İstanbul’dan Dubai’ye uzanan bu etkinlikler, PEAKUP’ın Microsoft partneri olarak güçlü pozisyonunu da perçinliyor. Dijital dönüşümde uygulanabilir stratejileri derinlikli anlatımlarla erişime açan aktiflik serimize sürat kesmeden devam edeceğiz.”

İlginizi Çekebilir:Delidolu Yayınları’nın sevilen yazarı Dimitris Sotakis’e Fransa’dan büyük ödül!
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

inDrive, İstanbul’daki faaliyetleri için lisans aldı
CEO’ların %97’si üretken yapay zekadan maddi etki bekliyor
Online PR Servisi B2Press, 2024 karnesini açıkladı
SAP Genç Profesyoneller Programı’nın 14. dönemi başladı
Hello world!
Türk yöneticiler, Paris Sorbonne Üniversitesi’nin programıyla güçleniyor
Giriş Grand Pasha Bet | © 2025 |