“SAP Dönüşüm Ödülleri 2024” sahiplerini buldu
SAP Türkiye tarafından her yıl Türkiye’nin en başarılı dijital dönüşüm projelerine verilen mükafatlar, düzenlenen özel aktiflikle sahiplerini buldu. SAP’nin EMEA Bölgesi’nden üst seviye yöneticilerin de katıldığı aktiflikte gündem, bulut teknolojileri, yapay zeka ve datanın gücü oldu.
SAP Türkiye, iş dünyasının önde gelen temsilcileri ve teknoloji önderlerini, geçtiğimiz günlerde düzenlediği SAP Executive Summit etkinliğinde bir ortaya getirdi. Alanında en yenilikçi ve başarılı teknoloji dönüşüm projelerinin ödüllendirildiği “SAP Dönüşüm Mükafatları 2024” kapsamında toplam 25 ödül dağıtıldı. “Yılın SAP Dijital Dönüşüm Ödülü” 6 kuruma verilirken, sektörel mükafatlar kapsamında 14 kuruluşun başarılı projeleri ödüllendirildi. 4 kurum “Yılın Dijital Dönüşüm Elçisi Ödülü”ne layık görülürken, bir de “Özel Ödül” sunuldu.
SAP Türkiye Genel Müdürü Uğur Candan’ın ev sahipliğinde gerçekleşen ve SAP EMEA Bölgesi Başkanı Manos Raptopoulos, SAP Güney Avrupa Bölgesi’nden sorumlu Kıdemli Lider Yardımcısı ve Genel Müdürü Carlos Lacerda, SAP EMEA Yapay Zeka Başkanı Jesper Schleimann ve SAP EMEA Business Technology Platform Yöneticisi Vivien Boche’un konuştuğu aktiflikte; bulut, yapay zeka, inovasyon, entegre tahliller ve dönüşüme adapte olmakta bilginin gücü ve suratın ehemmiyetine vurgu yapıldı.
Uğur Candan’ın açılış konuşmasını yaptığı aktiflik, “Geleceğe Hazır Şirketlerin Dönüşüm Hikayeleri”, “Liderlerin Gözünden Öncü Dönüşüm Hikayeleri”, “SAP S/4HANA Public Cloud ile Şirketinizi Geleceğe Taşıyın”, “Çalışanlarınızla Başlayan Tecrübe Seyahatini Müşterilerinizle Serüvene Dönüştürmek” ve “Dijital Dönüşümde Google ile Yapay Zeka ve Datanın Gücü” başlıklı panellerin akabinde, mükafatların takdim edildiği merasimle sona erdi.
“Yapay zekada süratli olan kazanacak”
Açılış konuşmasında “Bütün dünya yapay zekayı konuşuyor. Hatta o kadar derinden konuşuyor ki tartışmalara neden oluyor. Her hafta iki üretken yapay zeka senaryosunu devreye alsak, SAP’nin içindeki hazır yapay zeka senaryolarını tüketemeyiz. Yapay zekada süratli olan kazanacak” diyen Uğur Candan, “Bulutta hazır bilgileriniz olmalı ki yapay zekadan yararlanabilesiniz. SAP Türkiye olarak, ülkemizin en büyük 100 sanayi kuruluşunun %84’ü ile çalışıyoruz. Bunların halihazırda %61’i bulutta iş yapıyor. Bu oran çarpıcı fakat bence daha da değerli olan büyümedeki sürat. Türkiye SAP ekosistemi içinde, bölgede her vakit birincileri ve en düzgünleri yapan bir eksende yer alıyor” diye ekledi.
“Türkiye yenilik, genç yetenek ve potansiyelin kesişme noktası”
Türkiye’den 3 bayan yöneticinin SAP Güney Avrupa Bölgesi’nde de misyon aldığına değinerek konuşmasına başlayan Carlos Lacerda, “Türkiye çok ilgi alımlı bir ülke. Zira burası adeta yenilik, genç yetenek ve potansiyelin kesişme noktası. Buradaki çalışanların yetkinliği öne çıkıyor. İçerik ve marifete sahip olmak büyük bir etken, lakin birebir vakitte mütevazı tavırlarıyla da farklılıklarını ortaya koyuyorlar” diyerek, Türkiye’de de uygulanan Genç Profesyoneller Programı ile üniversite iş birliklerinden bahsetti ve bu programların güçlü bir toplumsal tesirinin de bulunduğuna dikkat çekti.
Netflix, X (Twitter), ChatGPT, Meta üzere platformların benimsenme müddetleri hakkında örnekler veren Carlos Lacerda, kullanıcı sayısının katlanarak arttığını belirterek “Bu bir yıl yahut iki yıl problemi değil. Zamanlama duygusu çok süratli değişiyor. Bu yüzden SAP’ye yatırım yapanların buluta geçmesi için gayret harcıyoruz zira bulut her vakit inovasyonu getiriyor ve çok değerli fark yaratıyor. Bulutta olmak size birebir vakitte en uygun maliyeti, daha inançlı ortamı, daha düzgün siber güvenlik altyapısını da sunuyor. Üstelik daha evvel olduğundan çok daha süratli bir biçimde. Zira pazar artık çok daha süratli ve süratli balık örneğinde olduğu üzere en süratli olan kazanacak” dedi.
“Bulutla bilgileri anonimleştirerek kolektif bir zeka yaratabiliriz”
Yapay zekadaki gelişim suratını, ışık suratına benzeterek konuşmasına başlayan Manos Raptopoulos, sadece üretken yapay zekanın, önümüzdeki 3 yıl içinde 4 trilyon doları aşkın katma kıymet oluşturacağının iddia edildiğini, bu sayının Almanya’nın GSYİH’sına yakın olduğunu belirtti.
“Müşterilerimizden buluta geçmelerini istiyoruz zira bu formda bilgileri anonim hale getirebilir ve yapay zeka modellerini eğitebilirsiniz. Bu sayede kolektif bir zeka yaratabiliriz” diyen Manos Raptopoulos, Türkiye’deki şirketlerin çok çevik olduğuna, sürate ve rekabete değer verdiğine ve inovasyona karşı çok pratik bir bakış açısına sahip olduğuna dikkat çekti.
“Başarılı olmak için hedefine uygun, sağlam ve sorumlu yapay zeka”
Bugün üretken yapay zekayı konuştuğumuzu, bir sonraki kademede tamamlayıcı, sonrasında ise dönüştürücü yapay zekayı deneyimleyeceğimizi söyleyen Jesper Schleimann “Hız çok kıymetli. Yapay zeka sürat konusunda bize yardımcı olabilir. Evvelden haftalar, aylar süren işler artık dakikalar içinde yapılabiliyor. Finansal defterleri kapatmak, siparişleri teslim etmek, insanları işe almak, gereç tedarik etmek, tüm bunlar ortalama %25 daha süratli olabilir. Fakat unutmamamız gereken bir şey var ki bu uzun vadeli bir bedeldir, yapay zeka uzun vadede çok daha tesirli olacak” dedi ve kelamlarına şöyle devam etti:
“SAP olarak rolümüz, müşterilerimizin yapay zekayı şirket geneline taşımasına ve ölçeklendirmesine yardımcı olmak. Son 2,5 yıldır bu mevzuda ağır olarak çalışıyoruz. Pekala başarılı olmak için ne gerekiyor? Bunun için 3 bahse odaklanmalısınız: Emeline uygun, sağlam ve sorumlu yapay zeka kullanmalısınız.”
SAP ile Microsoft’un dijital asistanları entegre çalışacak
SAP’nin dijital asistanı Joule’un yetkinlikleri hakkında bilgiler veren SAP EMEA Business Technology Platform Yöneticisi Vivien Boche ise, “Joule üç mevzuda yardımcı olabilir” diyerek başladığı konuşmasında şunları anlattı: “Joule, size işleri nerede yaptığınızı gösterebilir, böylelikle sizi hakikat uygulamaya yönlendirebilir. Rastgele bir vazifesi direkt Joule ile nasıl gerçekleştirebileceğinize işaret edebilir. Şirketinize mahsus evraklarınıza yahut kendi kurallarınıza nazaran işleri nasıl yapacağınıza yardımcı olabilir.”
Yıl sonuna kadar en çok kullanılan vazifelerin %80’inde Joule’un kullanıma sunulacağını hatırlatan Vivien Boche, “Yine yıl sonuna kadar 100 yeni yapay zekalı senaryo sunacağımızı açıklamıştık ve bunun tamamını geçen hafta prestijiyle aslında sunduk. Ayrıyeten yapay zekayı tüm bulut çözümlerimize yerleştiriyor, müşterilerimizin de kullanımına açıyoruz. Siz de SAP Business Technology Platform (SAP BTP)’daki yapay zeka araçlarını kullanarak geliştirmeler yapabilirsiniz” dedi. SAP ile Microsoft’un dijital asistanlarını konuşturacaklarını söyleyen Boche, “Bu sahiden iki taraflı bir entegrasyon olacak. Bu iki yardımcı pilot ortasındaki kusursuz entegrasyon sağlayacağız” sözlerini kullandı.
FLO Group: “3 kıtada, 25 ülkede, 800’ü aşkın mağaza ile operasyonlarımızı yönetiyoruz”
SAP Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Elif Ertan’ın moderatörlüğünü üstlendiği “CEO’lardan Dönüşüm Hikayeleri” başlıklı panelde konuşan Flo Group CEO’su Yenal Gökyıldırım, “FLO Group olarak 3 kıtada, 25 ülkede, 800’ün üzerinde mağaza ile operasyonlarımızı yönetiyoruz. Şirketimizi özel kılan ana sınırın temelinde ‘çok kanallı, çok markalı ve 360 derece entegre perakendecilik yaklaşımımızın, eser ve üretim uzmanlığımızla birleştiğinde’ kopyalanmaz bir iş modeli haline dönüşmesi bulunuyor. Bu iş modelimizi faal ve verimli halde yönetebilmek için teknoloji altyapımıza çok değer veriyoruz. FLO Teknoloji şirketimizde vazife yapan 200 kişilik takımımız, çalışmalarımızı muvaffakiyetle yürütüyor. İşbirliğimizin yıllardır sürdüğü SAP ile kesimimize taraf verecek pek çok proje gerçekleştirdik, süreç tasarımlarımızı daha aktif ve verimli hale getirdik. Hala SAP sistemlerimiz üzerinde günde 1,5 milyon bilgi bildiri trafiğimiz var. Yurt içi ve yurt dışında 300’den fazla entegrayon kurgusuna sahibiz. Binlerce kadro arkadaşımız, eşzamanlı SAP kullanıyor. Bu hacimli işbirliğimiz ile yurt içi ve yurt dışında başarılı çalışmalara imza atmaya devam edeceğiz” dedi.
Penti Yönetim Kurulu Lideri Sami Kariyo, yapay zekanın kesimlerindeki tesirine dair değerlendirmelerini şu sözlerle paylaştı: “Yapay zeka, perakende ekosistemindeki tüm süreçlerde ve iş alanlarında dönüştürücü bir rol oynamaya başladı. Bilhassa üretken yapay zeka ile müşterilerin çok kanallı tecrübelerini uygunlaştırma ve bedelli içgörüleri toplama, başka taraftan işgücü idaresinden stratejik kararlarımızı desteklemeye kadar yararları artık farklı bir düzeye ulaşıyor. Teknoloji ile yakın ilgisi olan bize düşen misyon ise teknolojinin yalnızca bir araç olmadığını anlayarak bu hususta kendi durumumuzu netleştirmek ve harekete geçmek.” dedi.
NG Kütahya Seramik ve Porselen: “SAP bizim planlamamızı, ömrümüzü kolaylaştırdı”
Aynı panelde SAP Türkiye Kanal Satış ve İş Ortakları’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Dernek’in moderasyonunda konuşan NG Kütahya Seramik ve Porselen Yönetim Kurulu Lideri Erkan Güral ise şu açıklamada bulundu: “2004’te başladığımız SAP seyahatimizde Kütahya Seramik’in üretim kapasitesi 9 milyon metrekareydi. 2024’te şu anki üretim kapasitesi ise 60 milyon metrekare. 9 milyon metrekare ile başladığımız devirde SAP ile yapmış olduğumuz dijital yatırım, 20 yılda bizi bugüne getirdi. Şu an Türkiye genelinde 280 mağazamız, yurt dışında da 60 mağazamız var. Kıtalar bazında baktığınızda hizmet verdiğiniz dev lokasyonların idaresi her geçen gün zorlaşıyor. Bu sebeple işlerimizi kendimizin değil, sistemlerin planlamasından yanayım. Zira insan kusurunun yol açacağı bedelin telafisi çok güç. SAP bizim planlamamızı, hayatımızı kolaylaştırdı. Önümüzdeki mart ayında kapasitemizi 67 milyon metrekareye çıkacağız. Türkiye’de açık orta en büyük kapasiteye sahibiz. Avrupa’da ise yedinci büyük kapasiteyiz. Bu büyüklüğü, ferdî inisiyatiflerle yönetmek takdir edersiniz ki mümkün değil. Sistemin bizi yönetmesi gerek. Biz şu an sistemi yalnızca kullanıyoruz. Her şey SAP içerisinde ve idaresinde. SAP ne derse onu yapıyoruz. İnisiyatife değil, sisteme güveniyoruz.”
Detaysoft Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih İnanç ise şu sözleri kaydetti: “Biz ‘yoldan evvel yoldaş’ diyerek, dijital dönüşümle bedel yaratmayı hedefleyen müşterilerimizin uzun yol arkadaşı oluyoruz. Bu kuvvetli ve heyecan verici seyahatte sadece teknolojiyi değil, sürdürülebilir başarıyı da birlikte inşa ediyoruz. Artık her on yılda bir gerçekleşen büyük teknolojik ihtilallerden kelam ediyoruz. Deep learning ve makine öğrenmesi üzere farklı tahlil katmanlarının evrimini düşündüğümüzde, yapay zeka ve bulutun süratle ilerlediğini görüyoruz. Aktüel teknolojilerin hayatımızı kolaylaştırmasının yanı sıra beşere, dünyaya ve etrafa dokunan yanı da var. Bilhassa AI hayatımızda kıymetli bir yere sahip. Gerçek bedeli ise iş süreçlerine entegre edildiğinde ortaya çıkıyor. SAP’nin yapay zeka alanındaki inovatif tahlillerini kullanarak bu kıymeti yaratabiliyoruz. Sürdürülebilir kalkınma maksatlarının ve uymamız gereken regülasyonların şu an sonundayız. SAP’nin Platin ve küresel iş ortağı olarak şirketlerin bu maksatlarına ulaşmalarında yanlarında oluyoruz.”
Smart Güneş Sistemleri Yönetim Kurulu Lideri Sayın Halil Demirdağ da gerçekleştiği konuşmada, “Ömrüm boyunca teşebbüsçü bir mühendis olarak çalıştım. Her şey temelinde sayı ve tahlil üzerine şurası. Biz tahlillerimiz sonucunda Smart Güneş Teknolojileri olarak 2014’te güneş gücüne yatırım yapma kararını aldık. O günden bu yana şirketimiz çok büyüdü. Bu büyüme devam ederken de sistemin kişi inisiyatifinden çıkarak bir sisteme oturması gerekiyordu. Sistemimizde SAP bulut dönüşümünü gerçekleştirdik. 2023’ün Mart ayında başlayıp 2024’ün Ocak ayına kadar bu işi başardıysak, bunu Detaysoft’a, SAP takımına ve kendi grubuma borçluyum. Türkiye olarak istekli karbon piyasasından mecburî karbon piyasasına geçmek zorundayız. Bu mevzuda hazırladığımız sürdürülebilirlik raporumuzda da ağır olarak yapay zeka kullanımımızdan bahsettik. Yapay zeka olmazsa olmazımız” sözlerini kullandı.
Martaş Otomotiv: “Bu dönüşüme öncülük etmek, önder olarak bizim sorumluluğumuzdu”
NTT VERİ Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Satış & Pazarlama Genel Müdürü Fatih Irak’ın moderatörlüğünü yaptığı Önderlerin Gözünden Öncü Dönüşüm Kıssaları isimli panelde kürsüye çıkan Martaş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Ziya Özalp, “Martaş Otomotiv olarak, 2025 yılında 45. yıl dönümümüzü kutlamaya hazırlanıyoruz. Bu süreçte liderlik anlayışımız ve dijital dönüşümümüz epey organik bir halde gelişti. Kurumsallaşma, daldaki pozisyonumuzu güçlendirmek ismine stratejik bir mecburilik haline geldi ve bu dönüşüme öncülük etmek, sektörün lideri olarak bizim sorumluluğumuzdu. Bugün geldiğimiz noktada, Avrupa’daki birçok şirkete örnek teşkil ediyor ve bölümün referans noktalarından biri haline geliyoruz. Dijital dönüşüm ve kurumsallaşma sürecinin bize iki temel kazanım ise performansımızdaki besbelli artış ve bilgilerin güvenilirliğindeki elde ettiğimiz iyileşmelerdir. Bu iki faktör hem operasyonel verimliliğimizi artırmakta hem de bölümdeki rekabet gücümüzü pekiştirmektedir” dedi.
Nagarro MBIS: “Yüksek standartlarda tahlil sunmak bizim önceliğimiz”
“SAP S/4HANA Public Cloud ile Şirketinizi Geleceğe Taşıyın!” başlıklı panelde konuşan Nagarro MBIS Genel Müdürü Cenk Salihoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Globalleşme bizim için, dünyanın dört bir yanındaki SAP tahlilleri, Sanayi 4.0 projeleri, yapay zeka ve bilgi analitiği üzere alanlardaki uzmanlıkları müşterilerimize yenilikçi, süratli ve tesirli bir biçimde sunmak manasına geliyor. Bu güçlü sistem, operasyonlarımızı tek bir yapı altında toplayarak farklı ülkelerdeki uzmanlıkları bir ortaya getiriyor ve küresel bir standardizasyon sağlıyor. Dünyanın rastgele bir yerindeki müşterimize birebir yüksek standartlarda tahliller sunmak, bizim için öncelikli.”
Eren Perakende: “Yapımızı SAP üzere kendini ispatlamış bir sistem üzerine kurduk”
Vektora Kurumsal İrtibat ve Pazarlama Müdürü Zeynep Aykaç’ın eşliğinde SAP Executive Summit’in ikinci yarısını başlatan “Çalışanlarınızla Başlayan Tecrübe Seyahatini Müşterilerinizle Serüvene Dönüştürmek” isimli açılış panelinde konuşan Eren Perakende CEO’su Osman Şentürk, şu açıklamada bulundu: “Eren Perakende’nin 50 yılı aşkın tarihinden bugüne geldiğimizde cirosu şu anda 1,3 milyar dolar. Önümüzdeki 5 yıllık planda da 2,5 ila 3 milyar dolar ciro maksadımız var.
Bizim dijital dönüşüm sürecimizde verinin temizliğinin ne kadar değerli olduğunu öğrendik. Tüm yöneticilerin data paklığına dikkat etmesi gerekiyor. Entegrasyonların temelini bilgi doğruluğuna ayırmadığımız sürece yapay zekanın da yapabileceği bir şey kalmıyor. Data doğruluğunu sağlayan işletmelerin, yapay zekada ürettiği karar kalitesinin çok daha yüksek olacağını kestirim ediyorum. O yüzden biz de bu katman içerisinde yapay zekayla tanışmaya başladık. Yapımızı da SAP üzere bu hususta kendini ispatlamış bir sistem üzerine kurduk. Farklılaşma sistemlerimizden en kıymetlisi müşteri tecrübesi. Mağazalarımızın fizikî özellikleriyle sağladığı farklılığın gerisinde yapay zekanın yarattıkları daha kıymetli. SAP ile Cloud üzerinde bir CRM dönüşümü yaptık ve datamızı geliştirdik. İnsanın sistemi geliştirmesi, sistemin de insanı rahatlatacak süreçleri oluşturması, en büyük konfor alanımız.”
Google Cloud: “SAP uygulamalarınızın kesintisiz çalışmasını garanti ediyoruz”
Dijital Dönüşümde Google ile Yapay Zeka Ve Bilginin Gücü başlıklı kapanış panelinde konuşan Google Cloud Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Bölgesel Satış Lideri Berkay Alper ise “İş dünyası hiç olmadığı kadar süratli değişiyor. Dijital dönüşüm artık bir seçenek değil, mecburilik haline geldi. Geçmişte Fortune 500 listesinde yer alan birçok şirket, inovasyona ayak uyduramadıkları için yok oldu. Data ve yapay zeka ise bu dönüşümü şekillendiriyor. Google Cloud, gücünü ve uzmanlığını kullanarak, dünya genelindeki şirketlere bulut teknolojileriyle dönüşüm seyahatlerinde bu dönüşümü başarılı ile yönetmelerinde takviye oluyor. SAP üzere kritik iş uygulamalarını kullanan şirketler de dahil olmak üzere birçok kurum, Google Cloud sayesinde daha süratli, inançlı ve yenilikçi hale geliyor. RISE with SAP programı ile birlikte dünya standartlarındaki altyapımız, SAP uygulamalarınızın kesintisiz çalışmasını garanti ederken, yapay zeka ve bilgi analitiği tahlillerimiz sayesinde bilgilerinizden daha fazla kıymet çıkarabilmenizi sağlıyoruz. SAP bilgilerinizi, iş kararlarınızı almakta muhtaçlık duyduğunuz bilgilerle zenginleştirerek daha akıllı iş kararları almanıza destekliyor ve üretken yapay zeka yetkinliklerimiz ile iş süreçlerinizi otomatikleştirmenize imkan tanıyoruz” dedi.
Martur Fompak’ın Tedarik Zinciri Metod ve Teknolojileri Kıdemli Yöneticisi Hasret Altınışık da panelin kapanışında şu açıklamada bulundu: “Martur Fompak International, 3 kıtada 7 ülkede 30’dan fazla üretim tesisi ile dünyanın önde gelen otomotiv yan endüstrilerine üretim ve sevkiyat yapan bir şirket. Biz 2013 yılında dönüşüm projemize başlayarak SAP’yi bütün iş süreçlerine adapte etmeyi bir tutku saymış, SAP’yi bir stratejik partner olarak görmüş şirketler topluluğuz. 2019’da birinci inovasyon ödülümüzü aldık. Bu bir yapay zeka projesiydi. Aslında, inovasyon ve yapay zeka sıkıntı ve ulaşılmaz bahisler değil. Bunlar hepimizin iş süreçlerini daha da kolaylaştırmaya, bedel ve verimlilik yaratmaya katkıda bulunan; çalışanların odağını daha fazla yeniliğe ve inovasyona dönüştürmeyi amaçlayan teknolojiler. Hakikaten bulutta daha çevik olmanızı sağlayan RISE with SAP üzere sistemler, yöneticilere işin mutfağını daha profesyonel ellere bırakarak, açık bir zihinle inovasyona ve kıymet yaratmaya kaliteli vakit ayırma imkanı sunuyor.”
Panellerin akabinde gerçekleşen gala yemeği sponsorluğunu Solvia’nın üstlendiği aktifliğin platin sponsorları Detaysoft, Google Cloud, Nagarro + MBIS, NTT VERİ Business Solutions ve Vektora oldu. Tecrübe alanı sponsoru SOA People olurken BTC, EY Türkiye, Golive, IBSS, SPRO, S4C, VESA ise altın sponsorlar olarak aktifliğe dayanak verdi. Aktiflik boyunca konuklara lezzetli tadım ve keyifli deneme fırsatları sunan markalar ise Arzum Okka, Borusan Otomotiv, Caffe Nero, Doğan Trend, Anadolu Efes, Şölen ve Uludağ oldu.
Dijital dönüşümün öncülerine mükafatları verildi
“SAP Dönüşüm Mükafatları 2024”ün ana kategorisi olan “Yılın SAP Dijital Dönüşüm Ödülü”ne Borusan Birleşik Boru, Eczacıbaşı, Eren Perakende, ETİ, İGDAŞ ve Karaca olmak üzere, toplam 6 kurum layık görüldü. Bölümler bazındaki mükafatlar de Akdeniz Chemson, Akedaş, Anadolu Efes, Aromsa, Beko Küresel, BELBİM, Borusan Makina, ebebek, İnci GS Yuasa Akü, NG Kütahya Seramik, Rönesans Holding, TP-OTC, TOGG ve Şiddetli Güç olarak 14 kuruma verildi.
Dijital dönüşüm süreçlerinde elde ettikleri bilgi birikimlerini öteki kurumlarla paylaşarak onların dijital dönüşüm seyahatlerine rehberlik eden, öykülerini hem yurt içi hem de yurt dışında içtenlik ve açıklıkla paylaşan şirketlerin değerlendirildiği yılın SAP Dijital Dönüşüm Elçisi Mükafatları, Doğan Trend, Martur Fompak International, Teknosa ve Vakko’nun oldu.
Bu yılki Özel Ödül, gerçekleştirdiği projelerle yalnızca Türkiye’de değil, dünya çapında da birçok birincisi hayata geçiren ve bu tecrübelerini de binlerce kişinin katıldığı SAP etkinliklerinde paylaşarak ilham kaynağı olan Martur Fompak International’a verildi.
Martur Fompak International ayrıyeten, 2024 SAP Innovation Awards’dada Sustainability (Sürdürülebilirlik) ve Industry Leader (Endüstri Lideri) kategorilerinde Türkiye’ye 2 ödül kazandırdı.
“SAP Dijital Dönüşüm Mükafatları 2024” Ödül Listesi:
- Yılın SAP Dijital Dönüşüm Mükafatları:
- Borusan Birleşik Boru Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş.
- Eczacıbaşı Holding A.Ş.
- Eren Perakende ve Dokumacılık A.Ş.
- Eti Besin San. ve Tic. A.Ş.
- İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş.
-
Karaca Züccaciye Ticaret ve Sanayi A.Ş.
- Sektörler Bazında Yılın SAP Dijital Dönüşüm Mükafatları:
- Kimya Bölümünde Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Akdeniz Chemson Kimya San. Tic. A.Ş.
- Enerji Dağıtım Dalında Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Akedaş Elektrik Dağıtım A.Ş.
- Hızlı Tüketim Eserleri Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Anadolu Efes Biracılık ve Malt San. A.Ş.
- Gıda Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Aromsa Besin Aroma ve Katkı Mad. San. ve Tic. A.Ş.
- Dayanıklı Tüketim Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: BEKO Global
- Kamu Dalında Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: BELBİM Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş.
- Endüstriyel Üretim Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Borusan Makina ve Güç Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.
- Perakende Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Ebebek Mağazacılık A.Ş.
- Otomotiv Yan Sanayii Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: İnci GS Yuasa Akü A.Ş.
- Yapı Gereçleri Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: NG Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş.
- İnşaat Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Rönesans Holding A.Ş.
- Petrokimya Dalında Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: TP-OTC Turkish Petroleum Offshore Technology Center A.Ş.
- Otomotiv Bölümünde Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Türkiye’nin Arabası Teşebbüs Kümesi San. ve Tic. A.Ş.
- Enerji Sektöründe Yılın Dijital Dönüşüm Mükafatı: Güçlü Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
- Yılın SAP Dijital Dönüşüm Elçisi Mükafatları:
- Doğan Trend Otomotiv Tic. Hizmet Tek. A.Ş.
- Martur Fompak International
- Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş.
- Vakko Holding A.Ş.
- Özel Ödül – Küresel Öncü ve İnovasyon Mükafatı (Global Lighthouse & Pioneer Award)
- Martur Fompak International